Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Prvo opuščeno plovilo že odstranjeno iz vode Jernejevega kanala

Ljubljana, 15. 1. 2019 – Direkcija RS za vode (DRSV) je začela z odstranjevanjem opuščenih plovil neznanih lastnikov iz Jernejevega kanala – danes z odstranitvijo prvega plovila. Gre za napovedan ukrep, ki sledi pozivu, s katerim je na podlagi Odločbe Inšpektorata RS za okolje in prostor (IRSOP), DRSV pozval lastnike, da to opravijo sami do konca preteklega leta. IRSOP je v odločbi evidentiral 16 opuščenih plovil neznanih lastnikov, na poziv pa sta se do danes odzvala 2 lastnika. Na poziv IRSOP sta se tudi že odzvala 2 lastnika plovil z vidno registrsko oznako.

Minister za okolje in prostor Jure Leben je poudaril, da se je danes v Jernejevem kanalu »kar 15 let po obljubi države, da bo iz krajinskega parka odstranila opuščena plovila, odstranila prva barka. To je pomemben prvi korak za začetek nove zgodbe tukaj v osrčju Nature 2000. Nedopustno in nerazumljivo je, da se to vse do danes ni zgodilo in da so si vsi pristojni ta vroč kostanj neodgovorno samo podajali – časi, ko se je lahko nesankcionirano smetilo po Sloveniji, so minili.« Minister je dodal, da ta plovila ne sodijo v krajinski park, v osrčje NATURE 2000 in: »Ta plovila sodijo na smetišče, tja jih bomo tudi odpeljali. Dlakocepiti o tem, kdo je za to pristojen, kriv – je milo rečeno nedostojno. Vesel sem, da bomo sedaj skupaj z občino lahko začeli urejati to območje«.


Včeraj je DRSV prejel novo odločbo IRSOP, ki nalaga, da v 30-ih dneh odstrani še 3 dodatna opuščena plovila, saj so pri preverjanju ugotovili, da ni moč najti njihovih lastnikov. Skupaj bo tako koncesionar VGP Drava odstranil 19 plovil. V prihodnjih dneh bo tako koncesionar DRSV, VGP Drava Ptuj, iz Jernejevega kanala odstranil 17 opuščenih plovil.

 

Logistika odstranjevanja opuščenih plovil neznanega lastnika


Koncesionar bo opuščena plovila z ustrezno mehanizacijo in ob pomoči potapljačev potegnil na brežino, kjer se bodo ta odcejala. Čez dan ali dva bodo stehtana in predana prevzemniku, ki jih bo odpeljal na uničenje v Avstrijo.


Za potrebe odstranitve opuščenih plovil neznanega lastnika bo uporabljena različna mehanizacija, prilagojena stanju in lokaciji opuščenega plovila (na primer pod vodo, globoko v mulju, oddaljen od brežine ali v razpadajočem stanju). Pričakuje se, da pri odstranjevanju ne bo prišlo do izliva nevarnih tekočin, ne glede na to, pa bo koncesionar na lokacijo odstranjevanja preventivno namestil ustrezne zaščitne pregrade, odlagalno površino na brežini pa tudi ustrezno zaščitil.


Po zaključku odstranitve opuščenih plovil neznanega lastnika bo koncesionar vzpostavil prvotno stanje na brežinah in saniral morebitne poškodbe na cestišču.


Direktor DRSV Tomaž Prohinar je ob tem povedal: »Veseli nas, da so se aktivnosti začele. Verjamem, da je med sogovorniki dovolj volje, da bomo ta potencialni biser naše obale očistili in uredili tako, da bo znamenita pot od Trsta do Poreča skozi to prekrasno dolino, dobila novo točko prijetnega postanka«.

 

*   *   *