Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Kako se lahko tudi sami zaščitimo pred poplavami

Ljubljana, 24. 2. 2017 – V sredo 22. 2., je v prostorih Občine Kostel potekal dogodek z naslovom »Kako se lahko tudi sami zaščitimo pred poplavami«, namenjen vsem prebivalcem porečja Kolpe. Že dopoldne pa so nevarnosti poplav in pomen samozaščite spoznavali učenci OŠ Fara. Učenci so v Kostelu postavili tudi tablico dosega visokih voda, ki mimoidoče opozarja, do kam lahko seže Kolpa.

Na Osnovni šoli Fara je 20 učencev 7., 8. in 9. razreda sodelovalo na delavnici, na kateri so spoznali moč različnih vrst poplav in nekaj ključnih samozaščitnih ukrepov. Ob maketah, ki so ponazarjale delovanje zadrževalnika visokih voda, vodozadrževalno in varovalno funkcijo gozda ter plazenje tal, ki pogosto spremlja poplave, so si vodarski strokovnjaki prizadevali povečati njihovo razumevanje poplav. Boljše razumevanje poplav bo učenccme pripomoglo, da se bodo lahko bolje zavedali tudi tega, kako pomembno je poznavanje samozaščitnih ukrepov.
Popoldan so v prostorih Občine Kostel zbrani prebivalci porečja Kolpe prisluhnili celovitemu predavanju o samozaščiti pred poplavami ter sodelovali v zanimivi razpravi. Jože Papež, vodarski strokovnjak podjetja Hidrotehnik, je uvodoma poudaril, da vode niso zgolj poplave, in da moramo njihovo upravljanje obravnavati celostno. Izpostavil je tudi leto dni staro, a slabo splošno znano institucionalno spremembo, po kateri za izvedbo na področju upravljanja z vodami skrbi Direkcija Republike Slovenije za vode (DRSV) in ne več Agencija Republike Slovenije za okolje (ARSO). Naloge ARSO, ostajajo monitoring stanja voda, baze podatkov, napovedovanje in opozarjanje. Peter Frantar (ARSO) je predstavil hidrološke napovedi in opozorila, Mojca Zupan (Uprava za zaščito in reševanje) pa konkretne samozaščitne in vzajemne ukrepe pred in med poplavami ter po poplavah.

 

*   *   *

 
Projekt FRISCO1